Program ROZWIŃ SKRZYDŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI odpowiada na potrzebę rozwijania edukacji ekonomicznej, a także kształtowania postaw przedsiębiorczych w dynamicznym obecnie rynku pracy w Polsce. Program realizowany jest jako wsparcie przedmiotu podstawy przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych. Idea programu wpisuje się w popularny współcześnie model szkoły otwartej, łączący edukację z życiem i ma na celu wykorzystanie w sposób praktyczny treści nauczania przedmiotu przedsiębiorczość w zakresie kształtowania u uczniów postawy przedsiębiorczej. Program jest organizowany przez Starostwo Powiatowe w Krakowie i współfinansowany ze środków NBP.
Program składa się z dwóch części - teoretyczno-warsztatowej oraz konkursowej. Każda z edycji programu ma nadrzędny temat, w ramach którego opracowywane są warsztaty oraz dobierana tematyka konkursu, a także zapraszani do współpracy Partnerzy.
Z każdej edycji programu kręcony jest film, który następnie wielokrotnie jest emitowany w TVP Kraków w cyklu "Na rynku pracy" - na naszej stronie znajdują się linki do filmów z poprzednich edycji. Mają one cel dydaktyczny, ale też promocyjny dla naszych Partnerów.
ETAPY REALIZACJI PROGRAMU ROZWIŃ SKRZYDŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
ETAP PRZYGOTOWAWCZY- Przygotowanie koordynatorów szkolnych do tematyki konkretnej edycji konkursu
- Warsztaty dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół Powiatu Krakowskiego - informacja o edycji oraz warsztaty z praktycznych umiejętności informatycznych.
- Umieszczenie materiałów z tematyki danej edycji na platformie e-learningowej.
ETAP SZKOLNY | I ETAP KONKURSU
- konkurs dla 3-osobowych zespołów dotyczący tematyki danej edycji
- wyłonienie zwycięskich zespołów przez koordynatorów szkolnych
ETAP INSTYTUCJI PARTNERSKICH | II ETAP KONKURSU
- wycieczki studyjne do Partnerów Projektu
- wytypowane do II etapu konkursu zespoły wykonują zadanie konkursowe związane z tematyką konkursu oraz informacjami uzyskanymi podczas wyjazdów studyjnych.
ETAP FINAŁOWY | GALA MŁODEGO BIZNESU | GALA LAUREATÓW
- wybór laureatów przez jury złożone z organizatorów oraz przedstawicieli Partnerów Projektu
- mini konferencja z udziałem Partnerów Projektu, ekspertów
- prezentacja zwycięskich projektów oraz wręczenie nagród laureatom
TEMATYKA EDYCJI PROGRAMU ROZWIŃ SKRZYDŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Dotychczas odbyły się PIĘĆ EDYCJI programu:PARTNERZY I EDYCJI - Kraków Airport | Krakowski Park Technologiczny
EDYCJA II - "PROMOCJA
I AUTOPREZENTACJA"- W II edycji zajęliśmy się kwestią komunikacji interpersonalnej, budowania własnego wizerunku, planowania własnych działań, potrzeby inwestowania w siebie oraz elementów budowania wizerunku firmy (PR), wpływu na niego zaangażowania pracowników; skuteczne pisanie CV oraz listów motywacyjnych. W II edycji uczestnicy mieli rozwijać umiejętność autoprezentacji tworząc elektroniczne CV.
PARTNERZY II EDYCJI - Kraków Airport |I AUTOPREZENTACJA"- W II edycji zajęliśmy się kwestią komunikacji interpersonalnej, budowania własnego wizerunku, planowania własnych działań, potrzeby inwestowania w siebie oraz elementów budowania wizerunku firmy (PR), wpływu na niego zaangażowania pracowników; skuteczne pisanie CV oraz listów motywacyjnych. W II edycji uczestnicy mieli rozwijać umiejętność autoprezentacji tworząc elektroniczne CV.
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
EDYCJA III - "25 ROZWOJU POLSKIEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI" - W III edycji uczestnicy tworzyli blogi ekonomiczne w I etapie konkursu, natomiast w II mieli za zadanie stworzyć projekt planszowej gry ekonomicznej. Laureaci I etapu konkursu pojechali na wyjazd edukacyjny do Warszawy, aby odwiedzić Giełdę Papierów Wartościowych oraz siedzibę Narodowego Banku Polskiego.
PARTNERZY III EDYCJI - Kraków Airport |
PKP Intercity | Akademickie Inkubatory
Przedsiębiorczości | Comanagement Sp. z o.o.
wydawca planszowej gry ekonomicznej
EUROCASH
EDYCJA IV - "WIZERUNKU I BEZPIECZEŃSTWA FIRMY W INTERNECIE".
W IV edycji w I etapie uczestnicy tworzyli blogi tematyczne. W ramach
II etapu konkursu uczestnicy w 3-osobowych zespołach tworzyli kilkuminutowe
wystąpienia inspirowane tymi, które przedstawiają prelegenci konferencji TED.
PARTNERZY IV EDYCJI - NAZWA.PL | TEDxKRAKÓW | Krakowski Park Technologiczny EDYCJA V - "TRADYCJA I INNOWACJA"
Warsztaty w szkołach z wykorzystaniem ekonomicznej planszowej gry grupowej "Chłopska Szkoła Biznesu". W I etapie konkursu uczestnicy tworzą blogi tematyczne. W II etapie konkursu uczestnicy tworzą prezentację multimedialną z komentarzem (nagrana w formie filmiku, reportażu) na wirtualną konferencję pod tytułem: Tradycja i innowacja w polskiej przedsiębiorczości.
PARTNERZY V EDYCJI: FAKRO sp. z o.o. |
NEWAG S.A.
RÓŻNE DZIAŁANIA PODCZAS TRWANIA POSZCZEGÓLNYCH EDYCJI PROGRAMU:
1. Warsztaty „Bądź S.M.A.R.T., a nawet S.M.A.R.T.E.R” z zakresu wyznaczania sobie celów i ich konsekwentnej realizacji.2. Wycieczki/warsztaty do Partnerów projektu– Krakowskich Inkubatorów Technologicznych; Międzynarodowego Lotniska Kraków-Balice; Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości; Biznes Link.
3. Warsztaty filmowe (cel – nabycie umiejętności kręcenia prostych filmików promocyjnych; elektronicznych CV)
4. Spotkania z młodymi przedsiębiorcami z branży IT – MINTIA.COM; BERRYLIFE
5. Warsztaty dotyczące umiejętności wystąpień publicznych oraz promowania prowadzone przez przedsiębiorcę z AIP
6. Warsztaty dla nauczycieli z zakresu rozwoju umiejętności informatycznych.
7. Konkursy na projekty multimedialne, dodatkowo rozwijające najważniejszą umiejętność społeczną – pracę zespołową.
8. Staże dla laureatów konkursu w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice, Krakowskich Inkubatorach Technologicznych oraz Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości.
9. 2 GALE MŁODEGO BIZNESU – debata, wykłady, rozmowa z ekspertami.
10. Stworzenie platformy e-learningowej z materiałami dotyczącymi tematyki szeroko pojętej postawy przedsiębiorczej oraz rozwoju osobistego.
11. Stworzenie strony WWW projektu, funpage’a na FB oraz kanału na YT
12. Powstały 2 filmy z realizacji projektu, które obecnie są wykorzystywane w celach promocyjnych oraz szkoleniowych (oba filmy były wielokrotnie emitowane w TVP INFO w ramach programu „Na rynku pracy”)
13. Liczne multimedialne projekty uczniów – stanowią materiał archiwalny programu i są przykładem oraz materiałem szkoleniowym dla przyszłych uczestników.